„La cultura es una rota e la lenga lo veïcul per i demorar.“

RENCONTRES OCCITANO-CATALANES

Les élèves de provençal du lycée Thiers rencontrent les étudiants catalans

Mercredi 27 septembre, nos élèves de seconde et de première provençal, accompagnés des élèves de provençal du lycée Montgrand, ont présenté notre option et notre lycée aux étudiants et professeurs catalans venus visiter l’université d’Aix-Marseille. Nos élèves ont reçu un accueil chaleureux et un franc succès. Suite à notre présentation, nous avons participé à un atelier sur le Casteller, la tour humaine, sport national catalan, de segur en llenga catalana...

„La cultura es una rota e la lenga lo veïcul per i demorar.“

La catalonha fa partida de l‘Espanha mai amb una lenga diferenta. Avèm un drapèu comun, una lenga que se sembla e de reis comuns.
Lei liceans de Montgrand e Thiers an fach una presentacion de nòstreis establiments e de l‘ensenhament dau Provençau.

Un Casteller qu‘es aquò ?

Es una tòrre umana ambe leis adults e lei mai fòrts e lei mai edats en bas e l‘enfantuenha en aut.
Mai se monta e mai son joines e leugiers. La basa s‘apèla la pinya, puei lo tronc, lo dosos, l‘encadestros e tot en aut l‘enxaneta. Lo simbolisme es que totei atenhèsson lo mai aut, amai lei mai febles.